Календарні плани

Календарні плани



За програмою «Зарубіжналітература. 59 класи для загальноосвітніхнавчальнихзакладів. (Авторськийколектив: О.М. Ніколенко – кер. колективу, К.В. Таранік-Ткачук, С.П. Фоміна, О.В. Ревнивцева, Т.П. Сегеда, Н.В. Онищенко)»,розробленої на основі Державного стандарту базової і повноїзагальноїсередньоїосвіти  (схваленопостановоюКабінетуМіністрівУкраїнивід 23.11.2011 р. №1392), з урахуваннямзмін у 2015 році, оновлення у 2017 році, затверджених наказом Міністерства науки і освітиУкраїнивід07.06.2017 № 804 та відповіднодо концептуальних засадреформуваннясередньоїшколи  «Нова українська школа».

ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
У 5 КЛАСІ


№ уроку
Дата
Зміст навчального матеріалу



І СЕМЕСТР


   ВСТУП 
1.

Художнялітература – духовна скарбницялюдства. Роль книжки в сучасномужитті.
2.

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичніцінності, втілені у фольклорнихтворахрізнихнародів. Література і фольклор.


КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ 
3.

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні  характерні ознаки.
4.

Індійська народна казка «Фарбований шакал».  «Панчатантра» перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки.
5.

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро.
6.

Національний колорит японської казки.
5*.

Японська  народна казка«Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі.
6*.

Національний колорит японської казки.
7.

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.
8.

Значення фантастичних елементів.
9.

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.
10.

 Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.
11.

Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. «Бременські музиканти». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казці.
12.

Характеристика образів персонажів. Антитеза.
 11*.

Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казці.
12*.

Характеристика образів персонажів. Антитеза.
13.

Позакласне читання. Шарль Перро. Казка «Спритна принцеса, або Пригоди розумниці».
14.

Контрольна робота (тести) за розділом «Казки народів світу» (теми «Фольклорна казка», «Брати Ґрімм»).
15.

Олександр Сергійович Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила».
16.

«Казка про рибака та рибку».Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О.С. Пушкіна
17.

Система образів. Автор.
16*.

«Казка про мертву царівну і сімох богатирів».Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О.С. Пушкіна
17*.

Система образів. Автор.
18.

Розвиток мовлення (усно). Складання характеристики літературного героя
19.

Ганс Крістіан Андерсен. «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей».
20.

Соловей як утілення сили природи й мистецтва.
19*.

Ганс Крістіан Андерсен. «Дикі лебеді».
20*.

Боротьба добра і зла в казці «Дикілебеді»
19*.

 Ганс Крістіан Андерсен.«Непохитний олов’яний солдатик».
20*

Утвердження сили кохання й відданості в казці «Непохитний олов’яний солдатик».
19*.

Ганс Крістіан Андерсен. «Снігова королева».
20*.

Змалюванняпротистояннящирихлюдськихстосунків фантастичному світу зла в казці «Сніговакоролева».
21.

Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика.
22.

 Основний  конфлікт.
23.

 Еволюція образу головного героя.  Символічний зміст назви твору.
24.

Контрольна робота (тести, відповіді на запитання) за розділом «Казки народів світу» (теми «О. С. Пушкін», «Г. К. Андерсен», «О. Уайльд»).


ПРИРОДА І ЛЮДИНА
25.

Джон Кітс. «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).
26.

Йоганн Вольфганг Гете. «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.
27.

Генріх Гейне. «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).
28.

Розвиток мовлення. Твір-опис природи за картиною                                                                                    Сергія Івановича  Васильківського «Ловлять снігура».
29.

Ернест Сетон-Томпсон. «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. Зображення художніх образів, їхнє  розкриття в  подіях твору.
30.

Утвердження любові до всього живого.
29*.

Ернест Сетон-Томпсон. «Снап». Авторські спостереження за світом природи. Зображення художніх образів, їхнє  розкриття в  подіях твору.
30*.

Утвердження любові до всього живого.
29*.

Ернест Сетон-Томпсон. «Доміно». Авторські спостереження за світом природи. Зображення художніх образів, їхнє  розкриття в  подіях твору.
30*.

Утвердження любові до всього живого.
31.

Контрольна робота (тести, відповіді на запитання) за розділом «Природа і людина».
32.

Позакласне читання. Ернест Сетон-Томпсон. «Мустанг-іноходець».




ІІ СЕМЕСТР




СВІТ ДИТИНСТВА
33.


Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра».
34.


Світ дорослих і світ дітей у повісті.
35.


Том Сойєр і  ГекльберріФінн.
36.


Розвиток мовлення. Порівняльна характеристика героїв (письмово)
37.


Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).
38.


Ставлення автора до своїх героїв.
39.


Елеанор Портер. «Полліанна».
40.


Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.
41.


Полліанна та її друзі.
42.


Художні засоби розкриття образу Полліанни.
43.


Ідея радості життя й відкриття світу у творі.
44.


Розвиток мовлення. Варіант І. Порівняльна характеристика Полліанни та Тома  Сойєра(усно). Варіант ІІ.Лист доклубу Полліанни
45.


Контрольна робота (тести, відповіді на запитання) за розділом «Світ дитинства».
46.


Позакласне читання. Еріх Кестнер. «Еміль і детективи».




СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ 
47.


Льюїс  Керролл. «Аліса в Країні Див». Творча історія книги.
48.


Зв’язок книги із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.
49.


Світ  уяви Аліси  і її захопливі пригоди.
50.


Образ Аліси.
51.


Персонажі, які оточують героїню.
52.


Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами.
53.


Марина Іванівна Цвєтаєва. «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, ГекльберріФінн та ін.).
54.


Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.
55.


Контрольна робота (тести, відповіді на запитання) за розділом  «Сила творчої уяви».
56.


Позакласне читання. Джанні Родарі. «Пригоди Джельсоміно в Країні брехунів».




СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА 
У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ
(1-2 твори за вибором учнів і вчителя)
57.


РоальдДал.  «Чарлі і шоколадна фабрика».
58.


Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.
59.


Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.
60.


Розвиток мовлення. Письмова характеристика літературного персонажа
61.


Доброта і щирість головного героя.
62.


Доброта і щирість головного героя.
63.


Туве  Янсон.  «Капелюх чарівника».
64.


Чарівність художнього світу твору.
65.


 Персонажі повісті, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
66.


 Персонажі повісті, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
 63*.


Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору.
 64*.


Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.
 65*.


Реальне і фантастичне у творі.
66*.


Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.
67.


Контрольна робота (твір) за розділом «Сучасна література. У колі добрих героїв».
68.


Позакласне читання. ДжереміСтронг. «Гармидер у школі».




ПІДСУМКИ
69.


Узагальнення і систематизація навчального матеріалу
70.


Узагальнення і систематизація навчального матеріалу («Ми – шестикласники»:  знайомство із творами, що вивчатимуться в 6 класі)



* Примітки: вибір іншого твору для читання в межах теми чи розділу.