№ уроку
|
Дата
|
Зміст навчального
матеріалу
|
|
|
І СЕМЕСТР
|
|
|
ВСТУП
|
1.
|
|
Художнялітература – духовна скарбницялюдства. Роль
книжки в сучасномужитті.
|
2.
|
|
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри
різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичніцінності,
втілені у фольклорнихтворахрізнихнародів. Література і фольклор.
|
|
|
КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ
|
3.
|
|
Жанрова специфіка
фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні,
соціально-побутові та ін.), їхні
характерні ознаки.
|
4.
|
|
Індійська народна казка
«Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі
фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Викриття в образах
тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки.
|
5.
|
|
Японська народна казка
«Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці,
кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро.
|
6.
|
|
Національний колорит
японської казки.
|
5*.
|
|
Японська
народна казка«Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до
праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі.
|
6*.
|
|
Національний колорит
японської казки.
|
7.
|
|
Китайська народна казка
«Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.
|
8.
|
|
Значення фантастичних
елементів.
|
9.
|
|
Арабська народна казка
«Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності
в казці.
|
10.
|
|
Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в
перемогу людини над обставинами.
|
11.
|
|
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. «Бременські музиканти». Значення діяльності
братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казці.
|
12.
|
|
Характеристика образів
персонажів. Антитеза.
|
11*.
|
|
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності
братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казці.
|
12*.
|
|
Характеристика образів
персонажів. Антитеза.
|
13.
|
|
Позакласне читання. Шарль Перро. Казка «Спритна
принцеса, або Пригоди розумниці».
|
14.
|
|
Контрольна робота (тести) за розділом «Казки
народів світу» (теми «Фольклорна казка», «Брати Ґрімм»).
|
15.
|
|
Олександр Сергійович Пушкін. Вступ до поеми
«Руслан і Людмила».
|
16.
|
|
«Казка про рибака та
рибку».Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О.С. Пушкіна
|
17.
|
|
Система образів. Автор.
|
16*.
|
|
«Казка про мертву
царівну і сімох богатирів».Синтез фольклорних і
літературних елементів у творчості О.С. Пушкіна
|
17*.
|
|
Система образів. Автор.
|
18.
|
|
Розвиток мовлення
(усно). Складання характеристики літературного героя
|
19.
|
|
Ганс Крістіан Андерсен.
«Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей».
|
20.
|
|
Соловей як утілення
сили природи й мистецтва.
|
19*.
|
|
Ганс Крістіан Андерсен.
«Дикі лебеді».
|
20*.
|
|
Боротьба добра і зла в казці «Дикілебеді»
|
19*.
|
|
Ганс Крістіан Андерсен.«Непохитний олов’яний солдатик».
|
20*
|
|
Утвердження сили кохання й відданості в казці
«Непохитний олов’яний солдатик».
|
19*.
|
|
Ганс
Крістіан Андерсен. «Снігова королева».
|
20*.
|
|
Змалюванняпротистояннящирихлюдськихстосунків
фантастичному світу зла в казці «Сніговакоролева».
|
21.
|
|
Оскар Уайльд.
«Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика.
|
22.
|
|
Основний конфлікт.
|
23.
|
|
Еволюція образу головного героя. Символічний зміст назви твору.
|
24.
|
|
Контрольна робота (тести, відповіді на
запитання) за розділом «Казки народів світу» (теми «О. С. Пушкін»,
«Г. К. Андерсен», «О. Уайльд»).
|
|
|
ПРИРОДА І ЛЮДИНА
|
25.
|
|
Джон Кітс. «Про коника
та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре
ніколи…»).
|
26.
|
|
Йоганн Вольфганг Гете.
«Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку
різних сфер природи й людини в поетичному творі.
|
27.
|
|
Генріх Гейне. «Задзвени
із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).
|
28.
|
|
Розвиток мовлення. Твір-опис природи за картиною Сергія Івановича
Васильківського «Ловлять снігура».
|
29.
|
|
Ернест Сетон-Томпсон.
«Лобо». Авторські спостереження за світом природи. Зображення художніх образів,
їхнє розкриття в подіях твору.
|
30.
|
|
Утвердження любові до
всього живого.
|
29*.
|
|
Ернест Сетон-Томпсон.
«Снап». Авторські спостереження за світом природи. Зображення художніх образів,
їхнє розкриття в подіях твору.
|
30*.
|
|
Утвердження любові до
всього живого.
|
29*.
|
|
Ернест Сетон-Томпсон.
«Доміно». Авторські спостереження за світом природи. Зображення художніх образів,
їхнє розкриття в подіях твору.
|
30*.
|
|
Утвердження любові до
всього живого.
|
31.
|
|
Контрольна робота (тести, відповіді на
запитання) за розділом «Природа і людина».
|
32.
|
|
Позакласне читання. Ернест Сетон-Томпсон. «Мустанг-іноходець».
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР
|
|
|
СВІТ ДИТИНСТВА
|
33.
|
|
Марк Твен. «Пригоди Тома
Сойєра».
|
34.
|
|
Світ дорослих і світ дітей у повісті.
|
35.
|
|
Том Сойєр і
ГекльберріФінн.
|
36.
|
|
Розвиток мовлення. Порівняльна характеристика героїв
(письмово)
|
37.
|
|
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність
та ін.).
|
38.
|
|
Ставлення автора до своїх героїв.
|
39.
|
|
Елеанор Портер. «Полліанна».
|
40.
|
|
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її
вплив на життя міста.
|
41.
|
|
Полліанна та її друзі.
|
42.
|
|
Художні засоби розкриття образу Полліанни.
|
43.
|
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі.
|
44.
|
|
Розвиток мовлення. Варіант І. Порівняльна
характеристика Полліанни та Тома Сойєра(усно). Варіант ІІ.Лист доклубу Полліанни
|
45.
|
|
Контрольна робота (тести, відповіді на запитання) за
розділом «Світ дитинства».
|
46.
|
|
Позакласне читання. Еріх Кестнер. «Еміль і детективи».
|
|
|
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ
|
47.
|
|
Льюїс Керролл. «Аліса в
Країні Див». Творча історія книги.
|
48.
|
|
Зв’язок книги із біографією письменника та життям
Англії «вікторіанської» доби.
|
49.
|
|
Світ уяви
Аліси і її захопливі пригоди.
|
50.
|
|
Образ Аліси.
|
51.
|
|
Персонажі, які оточують героїню.
|
52.
|
|
Особливості художньої мови твору. Організація
казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами.
|
53.
|
|
Марина Іванівна Цвєтаєва.
«Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої. Знайомі
образи з прочитаних книг (Том Сойєр, ГекльберріФінн та ін.).
|
54.
|
|
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль
літературних і музичних асоціацій у творі.
|
55.
|
|
Контрольна робота (тести, відповіді на запитання) за
розділом «Сила творчої уяви».
|
56.
|
|
Позакласне читання. Джанні Родарі. «Пригоди
Джельсоміно в Країні брехунів».
|
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ
(1-2 твори за вибором
учнів і вчителя)
|
57.
|
|
РоальдДал. «Чарлі і шоколадна фабрика».
|
58.
|
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на
казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.
|
59.
|
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на
казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.
|
60.
|
|
Розвиток мовлення. Письмова характеристика літературного персонажа
|
61.
|
|
Доброта і щирість головного героя.
|
62.
|
|
Доброта і щирість головного героя.
|
63.
|
|
Туве
Янсон. «Капелюх чарівника».
|
64.
|
|
Чарівність художнього світу твору.
|
65.
|
|
Персонажі
повісті, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
|
66.
|
|
Персонажі
повісті, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
|
63*.
|
|
Пауль Маар. «Машина для
здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору.
|
64*.
|
|
Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу
думки й фантазії.
|
65*.
|
|
Реальне і фантастичне у творі.
|
66*.
|
|
Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для
розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.
|
67.
|
|
Контрольна робота (твір) за розділом «Сучасна
література. У колі добрих героїв».
|
68.
|
|
Позакласне читання. ДжереміСтронг. «Гармидер у школі».
|
|
|
ПІДСУМКИ
|
69.
|
|
Узагальнення і систематизація навчального
матеріалу
|
70.
|
|
Узагальнення і систематизація навчального
матеріалу («Ми – шестикласники»: знайомство
із творами, що вивчатимуться в 6 класі)
|